- Forside
- Internasjonale anbefalinger til Norge – en oversikt
- Menneskerettighetene
- Kommunekurs – ressurser
- NIMs kurs om kommuner og menneskerettigheter!
- Skeives menneskerettigheter
- Nyhetsbrev
- Hvordan NIM jobber
- Den europeiske menneskerettsdomstolen
- Prosjekter
- Voldsutsatte kvinner med innvandrerbakgrunn sine menneskerettigheter
- Forskningsprosjekt – barns rett til digitalt privatliv
- Dialogmøter med myndigheter og sivilsamfunn om oppfølging av FNs anbefalinger
- Rusbrukeres møte med offentlige tjenester
- Ytringsfrihet i fengsel
- Ny teknologi og menneskerettigheter
- Offentlig ansattes ytringsfrihet
- Undervisning om kommuners menneskerettighetsansvar
- Eldres menneskerettigheter: Hva er status i 2023?
- Temaer NIM jobber med
- Vold i nære relasjoner
- Væpnet konflikt
- Eldres menneskerettigheter
- Rusbrukeres menneskerettigheter
- Kommuner og menneskerettigheter
- Klima, miljø og menneskerettigheter
- Fengsel og arrest
- Barn og familie
- Diskriminering
- Vold og overgrep
- Helse og omsorg
- Asyl og innvandring
- Nasjonale minoriteter
- Privatliv/personvern
- Religions- og trosfrihet
- Rettssystemet
- Næringsliv og menneskerettigheter
- Urfolk
- Ytringsfrihet
- Publikasjoner
- Om nummereringssystemet i NIM
- Undervisningsopplegg
- Undervisningsopplegg for ungdomsskolen
- Undervisningspakke: Samer og nasjonale minoriteter
- Samer og urfolksrettigheter
- Nasjonale minoriteter i Norge
- Undervisningspakke i menneskerettigheter
- Hva er menneskerettigheter?
- Hvor kommer menneskerettighetene fra?
- Hvorfor har vi menneskerettigheter?
- Hvilken menneskerettighet er viktigst?
- Hvordan kan demokrati og menneskerettigheter stå i et spenningsforhold?
- Skjer det menneskerettighetsbrudd i Norge?
- Hvordan ivaretas menneskerettighetene i norsk lovverk?
- Forskjellen på det å ha rett og det å få rett
- Kan staten begrense menneskerettighetene?
- Har Norge ansvar for for menneskerettigheter utenfor Norge?
- Kan Den europeiske menneskerettsdomstol bestemme over Norge?
- Menneskerettigheter da og nå
- Barns rett til privatliv
- Ytringsfrihet
- Undervisningsopplegg for videregående
- Undervisningspakke: Samer og nasjonale minoriteter
- Samer og urfolksrettigheter
- Nasjonale minoriteter i Norge
- Undervisningspakke i menneskerettigheter
- Hva er menneskerettigheter?
- Hvor kommer menneskerettighetene fra?
- Hvorfor har vi menneskerettigheter?
- Hvilken menneskerettighet er viktigst?
- Hvordan kan demokrati og menneskerettigheter stå i et spenningsforhold?
- Skjer det menneskerettighetsbrudd i Norge?
- Hvordan ivaretas menneskerettighetene i norsk lovverk?
- Forskjellen på det å ha rett og det å få rett
- Kan staten begrense menneskerettighetene?
- Har Norge ansvar for for menneskerettigheter utenfor Norge?
- Kan den europeiske menneskerettsdomstol bestemme over Norge?
- Menneskerettigheter da og nå
- Ytringsfrihet
- Barns rett til privatliv
- Undervisningsopplegg for ungdomsskolen
- Video
- Videoer om ytringsfrihet
- Kahooter
- Holdninger til samer og nasjonale minoriteter
- Podkast – «Ytringsfrihet i 100 & 10»
- Ledige stillinger
- NIMs studenttilbud
- Menneskerettslig vern mot inngrep i samiske bruksområder (sammendrag)
- Om nettstedet nhri.no
- Veiledning og råd
- Pressekontakt
- Pressemeldinger
- NIMs artikler på juridika
- Nyhetsarkiv
- Offentlig journal
- Menneskerettighetene og covid-19
- Kontakt
- Synlighet og tendens (tallgrunnlag)
- Merkedager
- Oversikt over EMD-dommer (tallgrunnlag 1959-2019)
- Oversikt over EMK-spørsmål i norske saker (tallgrunnlag 2019)
- Tallgrunnlag årsmelding 2020
- Tallgrunnlag årsmelding 2021